Základní info a herní funkce

Pro lepší orientaci v tomto světě doporučuji prostudovat si tento návod, kde je zmíněno několik důležitých organizačních záležitostí ohledně chodu hry:

Pro neznalce textových RPG:

Jednoduše jde o to, že hrajete za smyšlenou postavu a za pomocí textu popisujete, co dělá, jak reaguje na okolní prostředí a nad čím přemýšlí.

Herní čas:

Jeden reálný týden = jeden herní den. Roční období se střídají podle reálu.

Počasí:

Sjeďte kolečkem myši úplně dolů do nejspodnější části na FÓRU. Tam najdete obrázek a popis aktuálního počasí v Sangii. Mějte prosím na paměti, že jakmile vyrazíte někam daleko do císařství nebo do Divočiny, počasí je tam jiné.

NPC:

NPC jsou postavy ve hře, které nemají žádného reálného hráče. Může je využít kdokoliv do svojí hry a psát za ně. Návod na využití NPC na fóru:

- pro hraní za NPC na fóru máme funkční a jednoduchý plugin, který můžete použít dvěma způsoby:

V pravém dolním rohu v herním fóru máte pár ikonek. Když kliknete na ikonu mečíku, zobrazí se vám přesně takové šedé okénko, jaké vidíte na obrázku nad tímto textem. V tom šedém okénku je avatar a popis. Klikněte na avatara (obrázek postavy, je v levé části okýnka) a ukážou se vám různé kategorie NPC. Z nich si vyberte jméno NPC, za kterou hrajete a klikněte na něj. Pokud se vám zobrazí místo původního avatara obrázek NPC, můžete si v klidu rozkliknout lokaci, kde chcete za NPC hrát a napsat post. Nezapomeňte se potom akorát přepnout zpátky na svou postavu.

Druhá cesta je trochu jednodušší. Prostě vytvoříte post za NPC, komplet zveřejníte. Poté najdete onen mečík v pravé horní části u postu, kliknete na něj a vyjede vám výběr vyfocený na obrázku nad tímto textem. Z tohoto výběru zvolíte kategorii NPC, příslušné jméno, na něj kliknete a vytvořený post se automaticky zobrazí jako vytvořený pod NPC.

Za NPC hrajete pouze v případě, že to dává smysl (trénink, quest, setkání...) a probíhá tam interakce s vaší vlastní postavou (tzn. nemůžete si hrát za NPC jen tak, pouze v případě, kdy nějakým způsobem komunikuje, pracuje, bojuje s vaší postavou)!

Systém boje

Ať už se jedná o boj mezi hráči, s NPC, nebo s příšerami, využívá se tu jednoduchého systému "hodu kostkou". U každého postu na horním panelu editace najdete obrázek kostky, na který stačí jen kliknout a kostka už je ve hře, viz obrázek:


A jak to tedy vlastně funguje?

Každý má nějakou svou hodnotu Života. Ta může být ovlivněna levlem, zbrojí či dovednostmi (odborník na těžké zbraně bude mít víc života, než mág). Cílem souboje je Život protivníka dostat na nulu. To zvládnete pomocí Poškození. 

Poškození způsobíte použitím nějakého Kouzla, nebo Talentu (které musíte mít samozřejmě odemčené a naučené). Hodíte kostkou a vyjde vám nějaké číslo od 1 do 6. Číslo, co vám vyjde, vynásobíte dvěma hodnotami: svým levlem (jsem levl čtyři, vyjde mi v kostkách 3; 3*4=12) a úrovní Kouzla či Talentu (použiji kouzlo Ohnivá koule, která je v úrovni 2, těch původních 12 vynásobím ještě 2; 2*12=24). Výsledné poškození na tomto příkladu je tedy 24. Tohle celé je ÚTOK. 

Na útok však můžete odpovídat i obranou, pokud nějakou umíte (tzn. musíte ji mít v talentech!). Obrana funguje stejně: hodíte kostkou a vyjde vám číslo. Toto číslo se vynásobí vaším levlem, úrovní použitého kouzla či talentu, a vyjde vám nějaká hodnota. To, co vám vyjde, se odečte od útoku (tzn. Dostanu od nepřítele Poškození 10, obrana mi vyjde 5, tak si výsledek: 10 - 5 = 5 odečtu ze svého Života). Pokud vám hodnota obrany vyjde vyšší, než je útok, který vykrýváte, tak ho automaticky vykryjete celý (nedostanete žádné poškození). Tohle celé je OBRANA.


Kdo dostane protivníka dřív na nulu Života, vyhrál. Pokud prohraje hráč, odchází ze souboje se zraněním, nikdy však nemůže zemřít, pokud si to sám nepřeje! V případě NPC či příšery už záleží na situaci.
Vítězný hráč dostane navíc +20 ke všem používaným dovednostem a 40 ZK, poražený získá pouze 15 ZK. U NPC a příšer se navíc hodnota Zkušeností může lišit, stejně jako se stává, že z ní vypadnou i nějaké ty předměty či suroviny.

Pokud hrajete ve dvou a nechcete tenhle systém použít, není problém. Domluvte se mezi sebou a souboj můžete hrát i bez kostek jen pouhým textem, ani jeden však ze souboje nedostane žádný bonus. V čemkoliv, kde je víc hráčů, příšery nebo NPC, se bez tohoto systému neobejdete.

Pokud vás napadne něco / někdo, s kým bojovat nechcete, nebo víte, že na něj nemáte, stačí napsat ÚTĚK (případně to doprovodit textem) a přesunout se do jiné lokace. V tom případě nezíská ani jeden žádný bonus. Utéct ale můžete jen před soubojem, nikdy ne v průběhu! Jakmile souboj začnete, musíte ho dokončit.

Všichni hráči mají možnost si souboj vyzkoušet nanečisto! Kde a jak najdete ve Výzvách.

Jak má vypadat soubojový post:

Začátek postu: levl hráče, aktuální hodnota života a many/výdrže

V postu: použité kouzlo/útok/blok, jeho úroveň a cena (v maně nebo ve výdrži)

Hod kostkou (neuvidíte, kolik vám padlo, dokud post nezveřejníte)

Další post: na základě čísla na kostce vypočítáte buď poškození, co jste způsobili, nebo blok (v ukázkovém souboji představuje jednotlivé posty čára)

Ukázkový souboj (popsán hodně stručně):

Puntík

Levl 2, život: 10, mana 170 (kouzlo ho stálo 30)

Z ruky mu vyšlehl Proud ohně (úr.1, mana 30), který nasměroval na svého protivníka.
Kostky: 3


Poškození: 6 (3"kostky"*1"úroveň kouzla"*2"levl" = 6 - to do postu dávat nemusíte, je to tu jen pro vysvětlení)


Otazník

Levl 4, život: 20, mana 370 (kouzlo, co použil v tomto postu, ho stálo 30 many)

Nenechal se zastrašit tak snadno a kouzlo blokoval Formováním vody (úr.1, mana 30). Kousek od něj proudila řeka, využil proto její sílu a rukama před sebou držel vodní stěnu.
Kostky: 3


Blok: 12 (3"kostky"*1"úroveň kouzla"*4"levl")


Puntík

Levl 2, život: 10, mana 140 (kouzlo stálo dalších 30, 170-30=140)

Voda uhasila všechen jeho oheň. Použil kouzlo Jiskry (1, mana 30). Z ruky mu vyšlehly žhavé jiskřičky ohně.

Kostky: 6


Poškození: 12


Otazník

Levl 4, život: 20, mana 320

Opět se bránil Formováním vody (1, mana 30)

Kostky: 1

Tentokrát se ale rozhodl zaútočit a použít i Ledovou střelu (úroveň 2, mana 20)

Kostky: 3


Blok: 4

Poškození: 24


Puntík

Levl 2, život: 10, mana 80 (140-60)

I když se mu poslední útok vcelku vydařil, nebyl připravený na to, co následovalo. Ledový hrot se mu zabodl do ruky a tím mu znemožnil se bránit. Jediné, na co se zmohl jednou rukou, byl Ohnivý štít (úroveň 2, mana 60)

Kostky: 2


Blok: 8


Otazník

Levl 4, život: 12 (20-8: poslední poškození - blok), mana 320 

Jeho nepřítel se sice statečně bránil a způsobil mu pár menších popálenin, poslední ledový útok pro něj však byl zjevně fatální. Otazník už dál neútočil. Duel totiž vyhrál.


Puntík

Levl 2, život: 0 (dostal poškození 24, vyblokoval 8, ale i tak utržil 16 poškození), mana 80

Zatímco si držel zranění zdravou rukou, začal se pomalu belhat zpátky nejkratší cestou k léčiteli.